fbpx
0903 664 014
peter@sorger.sk
Po - Pia 8:00 - 15:30

Peter Sorger je online podnikateľ,
ktorý používa moderné marketingové metódy a stratégie urýchľujúce rozvoj podnikania na internete, miluje knihy a osobný rozvoj.

 

Pomáha druhým podnikateľom zlepšiť ich online podnikanie.

O Petrovi Sorgerovi

TRI DÔVODY PREČO BY STE TU NEMALI BYŤ:

Ahoj, volám sa Peter Sorger.

Vždy sa mi páčili web stránky „o mne“, ktorých vlastník písal o sebe ako by v tretej osobe.

Po niekoľkých pokusoch hovoriť o sebe taktiež v tretej osobe, pretože sa mi to zdalo originálne, som nakoniec dospel k názoru, že tadiaľ cesta nevedie.

Rozhodol som sa preto prezentovať moju web stránku ako list, ktorý píšem môjmu priateľovi.

A v mnohých ohľadoch tomu tak aj je.

Čo chcete o mne vedieť?

Narodil som sa v roku 1979 a žijem v Poprade s mojou manželkou Paulínkou, ktorú milujem.

Máme tri krásne deti.

To určite však nie je to, na čo by ste boli zvedaví.

Pravdepodobne vás bude zaujímať: „Stojí ten človek za to, aby som mu venoval svoj čas a pozornosť?“

Pre mnohých z vás je moja odpoveď aj tak NIE.

  • 1
    Neviem vám pomôcť ak chcete rýchlo zbohatnúť.

    Niektorí ľudia si myslia, že sa dá prostredníctvom internetu predávať čokoľvek a veľmi „rýchlo zbohatnúť“.

    Chápem. To som si myslel na začiatku aj ja.

    Bol som toho názoru, že to budú ľahko zarobené peniaze. Iba si niečo jednoducho na internete nastavím a už len budem zarábať z nejakého automatizovaného predaja.

    Ale nebolo to až tak ľahké.

    Vyžadovalo si to veľa tvrdej práce, frustrácie, vytrvalosti a odriekania.

    Áno, mám už pravidelné príjmy, ale pokračujem v práci, aby všetko fungovalo a napredovalo tak ako má.

    Takže, ak nie ste schopní vyvinúť oveľa väčšie pracovné úsilie, ako doteraz, nie som pre vás potom ten správny človek.
  • 2
    Ak nechcete robiť reklamu pre svoje podnikanie, tak moje marketingové stratégie nie sú pre vás.

    Nie, ja sa nestarám o reklamu pre druhých. Poviem vám však, ako na to.

    Mnohé firmy a aj jednotlivci vám sľubujú „Marketing na internete“, reklamu na sociálnych sieťach (Google, Facebook, Instagram, Youtube ai) za účelom propagácie vašej firmy (produktu, služby, obchodu ... ) a to od návrhu až po realizáciu. Sľubujú vám získavať nových návštevníkov, udržať a premeniť ich návštevu na objednávky a predaj.

    A funguje to vôbec tak?

    Pravdepodobne áno. Z krátkodobého hľadiska. Ak sa však na to spoľahnete, nemáte svoje podnikanie pod kontrolou. Nemáte prehľad o vašich financiách. Váš príjem je závislý od tých druhých. Skončia oni, skončíte aj vy.

    A to je strata času. Ak chcete strácať čas, choďte si radšej pozrieť nejaký dobrý film. Určite ho tak využijete lepšie a zábavnejšie.
  • 3
    Ak hľadáte „jednoduchú a ľahkú cestu“, ako zbohatnúť, tak v tom vám nechcem pomôcť.

    Je veľmi dôležité, aby ste pochopili, čo vám chcem týmto povedať.

    Môžem vám totiž pomôcť, ale nechcem. Som toho schopný, ale odmietam to robiť.

    Prečo?

    Skutočnosť je často taká, že väčšina chce zarobiť a to čo najjednoduchším spôsobom. Nemajú záujem dlhodobo investovať do svojho podnikania. Chcú len zarobiť a ostatné ich nezaujíma.

    Inými slovami povedané „Nechce sa mi pracovať“.

    Predaj na internete je TVRDÁ PRÁCA. Áno, keď je všetko dobre nastavené, môže to byť presne tak, ako ste si to predstavovali. Zarábate, aj keď spíte.

    Ale to si vyžaduje TVRDÚ A DLHODOBÚ PRÁCU a správne nastavenie celého systému online reklamy.

Môj príbeh

Ako som sa dostal k internetu, začal pracovať z domu a postupne zarábať.

Od kuchára a predavača k online biznisu

Rád by som sa s vami podelil o môj príbeh, ako som sa dostal k online podnikaniu. Pracoval som s otcom v krčme už od svojich 16-tich rokov, tak, že som mu pomáhal po škole. Aj keď som mal na základnej škole jednotky, tak sa mi v puberte nechcelo učiť a vyučil som sa za kuchára :). Tým, že sme s otcom začali podnikať, tak som sa ďalej na štúdium nedostal. V 18-tich rokoch som riadil obchod s potravinami, neskôr aj reštauráciu a tiež ubytovanie v súkromí. Keď prišli na Slovensko veľké supermarkety a nám klesli tržby v obchode, potreboval som zarobiť viac, preto som dal dokopy partiu chlapov a začali sme prerábať byty a dokončovať domy. Pomedzi prácu na stavbách som riadil obchod s potravinami, staral sa o reštauráciu s krčmou a o ubytovanie v súkromí. Niekedy boli obdobia, kedy som vstával o piatej ráno a skončil som okolo jedenástej večer. A takto dookola. Cez víkendy som bol v obchode, spisoval objednávky tovaru a vykladal tovar. Zažil som aj taký rok, že som pracoval naozaj 364 dní v roku, proste jeden deň voľna za celý rok. V roku 2009 som postavil penzión s 12-timi izbami.

Prvý kontakt s internetom

Môj prvý kontakt s web stránkou bol, keď sme otvorili ubytovanie v súkromí v roku 2005. Online svet ma lákal, ale nevedel som o tom dokopy nič. Mal som v podstate šťastie, že som dal naprogramovať web stránku chalanovi, ktorý ovládal základy SEO a preto sa dobre umiestňovala vo vyhľadávačoch.

Prvý kontakt so SEO

Snažil som sa o to, aby sa moja web stránka s ubytovaním zobrazovala vyššie vo výsledkoch, tak som hľadal niečo o tom, ale informácií nebolo až tak veľa, ako dnes. Narazil som na jednej web stránke na banner s ponukou, že pomáhajú dostať sa vyššie vo výsledkoch na Google, tak som reagoval. Bola to firma so sídlom vo Švédsku. Kontaktovali ma telefonicky, opýtali sa ma, že na aké slová by som sa chcel posunúť vyššie. Po návrhu slov, sme sa dohodli. Zaplatil som im okolo 25 tisíc slovenských korún, za asi 10 kľúčových slov. Nevedel som vtedy, že čo urobili, ale dnes viem, že len povedali programátorovi, aby pridal do title a textu pár slov a mali zarobené 25 tisíc korún asi tromi 5-10 minútovými telefonátmi :), ale vtedy to naozaj stačilo na to, aby sa stránka naozaj posunula vyššie.

Moje začiatky s reklamou na internete

Môj web si žil svojim životom až do roku 2009, kedy sme prerobili ubytovanie v súkromí na penzión. Tam sa začali moje začiatky s reklamou na internete. Kúpil som si prvú knihu o Google Adwords a začal som si sám spúšťať reklamu. Oslovila ma jedna z veľkých spoločností, že mi bude spúšťať reklamu. Ja som sa dal prehovoriť, aj keď som sa pýtal, že v čom je to výhodnejšie, tak ma prehovorili, že sú profesionáli a že spúšťajú reklamu viac ako 1000 klientom. Dnes viem, že to bola chyba, lebo keď niekto spúšťa reklamu tak veľa klientom, nevie sa venovať ani jednému poriadne. Vyvolával som tam každý deň, keď som niečo potreboval a kým sa tam niekto na to pozrel, prešli aj dva dni. Reklamu spúšťali zo svojho účtu. Ja som sa nahneval a spustil som aj ja reklamu na rovnaký web zo svojho účtu, ale na to Google zareagoval tak, že zvýšil cenu za preklik asi desaťnásobne, lebo som mal nastavené automatické ponuky cien. Nesmiete spustiť reklamu z dvoch účtov na jednu web stránku, Google to berie, ako neserióznu praktiku a potrestá vás zvýšením cien za preklik. Musel som niečo urobiť, tak som hľadal nejakého odborníka. Našiel som ho cez internet. Mal som šťastie (ja verím, že to bol môj osud, pre niekoho karma), že ma učil Google Adwords človek, ktorý bol šéfom tímu priamo v Google Slovensko. Školil som sa cez Skype. Do detailov sme preberali funkcie Adwords, ako aj Etarget a naučil ma používať nástroj na sledovanie návštevnosti Google Analytics. Takto som získal prehľad a skúsenosti o platenej reklame. Myslel som si, že to stačí, SEO som neriešil. Penzión sme mali výborne obsadený. Všímal som si, že sa zobrazujeme aj v neplatených pozíciách (organické vyhľadávanie) veľmi dobre, ale nevedel som ako sa to dá ovplyvniť. V tom čase som takisto zaplatil jednému pánovi za nastavenie Skliku na českom www.seznam.cz (lebo česi vyhľadávajú prevažne na Sezname, nie na Google). Ďalej som pokračoval v kampani sám.

Od nuly

S penziónom som skončil kvôli nezhodám s otcom, s ktorým som podnikal. S tehotnou manželkou sme sa odsťahovali do podnájmu a začali úplne od nuly, s pár eurami na účte. Nemali sme nič, ani auto, iba pár vecí na oblečenie a jeden notebook. Kúpil som si knihu tvorba web stránok pre začiatočníkov, aby som mal prehľad o tom, ako sa tvoria web stránky a ako to celé funguje. Kúpil som si všetky dostupné knihy o SEO, nejaké zaujímavé o reklame na internete a tiež o blogovaní. Nakoľko som bol bez práce, tak prvýkrát v živote som sedel od rána do večera za počítačom, aby som sa učil. Oči som mal opuchnuté, žilky v nich popukané, ako keby som preflámoval celé noci. Po asi dvoch mesiacoch si oči zvykli.
Medzitým sa nám narodil syn a tak sme sa tlačili v tej jednej izbe v podnájme už traja. Eurá sa asi po mesiaci minuli, tak som musel zohnať zamestnanie, aby som mohol uživiť rodinu a zaplatiť podnájom.
Dohodol som sa s kamarátom, ktorý vlastní spolu s bratrancami firmu na výrobu drevených eurookien, že im pomôžem rozbehnúť ich podnikanie cez internet, čo sa aj podarilo. Dnes určite patria medzi najväčších výrobcov na Slovensku. Aj keď ma práca bavila, ale nebudoval som si nič svoje. Po šiestich mesiacoch som odišiel, aj keď som ešte nemal nič rozbehnuté, a nevedel som presne, že čo budem robiť.
Moja predstava bola, že budem realitný maklér, alebo budeme s manželkou prevádzkovať cestovnú agentúru. S realitami mi pomohol kamarát z detstva, ktorý vlastní realitnú kanceláriu v Prešove. Ukázal mi, ako sa hľadajú nehnuteľnosti, kde sa inzeruje a podobne. Ja som mu na oplátku pomohol s jeho webom, lebo sa zobrazoval slabo. Môj predaj realít skončil ešte skôr, ako začal.
Zohnal som niekoľko bytov a spustil ešte vtedy Google Adwords (dnes Google Ads), ale byty sa takto nedajú ponúkať. Ľudia len vyklikajú kredit a nič. Efekt minimálny. Dnes viem, že sa to dá robiť inak. Jednu skúsenosť spomeniem. Zavolal mi klient, že má záujem. Kontaktoval som majiteľa nehnuteľnosti a dohodli sme si stretnutie. Lenže mobil mi spadol na zem a vymazalo sa mi číslo na klienta. S majiteľom nehnuteľnosti sme pravdaže čakali zbytočne, klient neprišiel a k tomu som mu nemal ako zavolať. Dodnes sa na tom s manželkou občas zasmejeme, že ako rýchlo skončila moja kariéra realitného makléra.

Začiatok podnikania s manželkou

Ja som taký, že sa nespolieham iba na jednu vec, ale zo skúsenosti už viem, že sa môže stať, že to nepôjde, tak pre istotu mám niečo v zálohe. Na začiatku mojej kariéry realitného makléra sme počas voľných chvíľ s manželkou napĺňali web s pobytmi na Slovensku. Spustil som Google Adwords, ale prvé dni neprišlo nič. Prišlo veľké sklamanie. Po asi dvoch týždňoch, prišla prvá objednávka a ja som vedel, že keď príde jedna, tak príde aj druhá a tak sa aj stalo.
S manželkou sme ďalej rozširovali ponuku na web stránke www.sorger.sk, ja som spúšťal reklamy a začal som riešiť SEO. Pomedzi to som riešil weby, ktoré padli vo výsledkoch, alebo mali klienti záujem sa dostať hore. Robil som pre rôzne firmy a pomáhal som im s webmi, aby sa dostali vyššie vo výsledkoch a aby mali viac objednávok. Absolvoval som školenia s témou online marketingu, aby som sa posúval ďalej a získal nové skúsenosti. Okrem nášho podnikania na www.sorger.sk, bol môj najväčší klient firma www.izlato.sk, kde som im pomáhal s webom od úplného začiatku webu. Nechcel som sa starať o veľké kampane a manuálne spravovať reklamné účty a preto som časom dospel k rozhodnutiu, že ostanem už iba poradcom, ako nielen zarobiť, ale aj ako ušetriť tým, že som zhodnotil, že či si má daná firma alebo podnikateľ zakúpiť reklamu na určitom webe alebo nie, prípadne, že či agentúra, ktorá im spravuje reklamu, to robí správne a za rozumné peniaze.

Ako sme na tom dnes?

Dnes na www.sorger.sk máme v ponuke najviac pobytov na Slovensku a v niektorých zariadeniach patríme medzi najväčších predajcov na Slovensku. Ďalej chcem a robím všetko pre to, aby naša značka Sorger.sk rástla a aby sme boli jeden z najväčších webov a predajcov pobytov na Slovensku. Som hrdý na to čo som spolu s manželkou dokázal a môj sen je odovzdať skúsenosti tým, ktorým pomôžu a preto som sa rozhodol založiť a spustiť projekt PeterSorger.sk, kde chcem pomáhať a školiť ľudí, či firmy, spolu s mojimi kolegami, aby ich online biznis vznikol, či sa zlepšil.

A čo vy?

Ak si po prečítaní môjho príbehu myslíte, že moja spoločnosť vám môže pomôcť rozvinúť vaše podnikanie, tak vstúpte do môjho vzdelávacieho programu.

Snažím sa o to, aby som v kurzoch poskytol čo najlepšie informácie, sám sa ďalej vzdelávam a chcem urobiť všetko pre to, aby som vám s mojim tímom z PeterSorger.sk pomohol rozbehnúť vaše úspešné online podnikanie.

Ak by som mal ostať navždy na opustenom ostrove a mal by som tam ostať iba s jednou osobou, tak to by bola moja manželka, ktorú milujem. Ak by som si mohol ešte viať so sebou tri ďalšie osoby, tak to by boli moje tri deti, za ktoré som vďačný svojej manželke a ktoré tiež milujem. Ak by som si mohol zobrať ešte aj nejakú vec, tak to by bola kniha, lebo knihy milujem.

Memento mori
latinské príslovie, ktoré znamená Pamätaj, že zomrieš

Je dôležité myslieť na to, že raz zomrieme. Ja som si nastavil koniec môjho života, podľa toho ako žijem (snažím sa cvičiť, zdravo stravovať, meditovať, dostatočne spať ...), aby som si uvedomoval, koľko času mi ostáva do konca môjho života a aby som svoj čas na tejto zemi využil čo najlepšie. Viac aj v mojom videu.
Nastavil som si 110 rokov a verím, že ma moja manželka a deti prežijú :).