Rozdiel medzi tým, ako sa úspešní a neúspešní správajú na internete, môžeme vidieť aj v spôsobe, akým pracujú s platenou reklamou pre svoj online biznis.
Začínajúcim podnikateľom zvyknem odporúčať, aby sa nebáli nastavovať si reklamu sami. Z jednoduchého dôvodu. Ak začínate, máte väčšinou menej financií, ale dosť času. A tento pomer sa oplatí využiť.
Keby som mal už od začiatku platiť niekoho na nastavenie reklamy pre www.sorger.sk, určite by som to nerozbehol. Platiť odborníka sumou 15 – 20 €/hodinu je v začiatkoch naozaj nereálne.
Preto je výhodné naučiť sa aspoň základy sám.
Väčšina ľudí si hneď teraz povie: Ja som amatér, antitalent, ja si nedokážem nastaviť celú reklamu. A ani to robiť nebudem. A toto je presne ten moment, ktorý väčšinu oddelí od tých, ktorí nakoniec uspejú.
Úspešní ľudia si vyhrnú rukávy a pustia sa do toho. Vedia, že nie je čoho sa báť.
Poďme sa na začiatku pozrieť na niekoľko vecí, ktoré úspešní podnikatelia robia predtým, ako spustia platenú reklamu.
Google reklama – pomocou nástroja Google Ads si môžete nastavovať a vytvárať reklamy na Google, prípadne spravovať remarketing. Viete si tu nastaviť i reklamu, ktorá sa bude zobrazovať na Youtube pred spustením samotného videa alebo bannerovú reklamu, ktorá sa bude zobrazovať na rôznych stránkach / blogoch tretích strán.
Facebook Business Manager – systém, v ktorom môžete spravovať svoju reklamu na Facebook. Ponúka široké spektrum nastavení, cielenia i optimalizovania. Na Facebooku sa potom takéto príspevky zobrazujú medzi štandardnými príspevkami od priateľov a zo skupín s jediným rozdielom – sú označené ako Sponzorované.
Emailmarketing – nie je v online svete žiadna novinka, dnes ho vďaka šikovným plateným systémom viete prepojiť s webstránkou a rozosielať svojim zákazníkom / fanúšikom hromadný email. Medzi najznámejšie patrí Mailchip, Ecomail alebo SmarEmailing.
Ebook ZDARMA: Tajomstvá podnikateľa
Chcete vedieť, čo sa skrýva za úspešnými na internete? Čo robia tí podnikatelia, ktorým to funguje lepšie na internete, ako ostatným?