Klasické webstránky pozná každý z nás. Je to napríklad naša stránka www.sorger.sk na ktorej predávame pobyty. Klasickou webstránkou je aj e-shop, napríklad www.izlato.sk na ktorom si môžete kúpiť šperky od výmyslu sveta.
Potom existujú weby, ktorých úlohou je poskytnúť potenciálnym zákazníkom základné informácie – napríklad prezentačné weby autoservisov, opráv, stavebných služieb, advokátskych kancelárií, kaderníčok a podobne.
V posledných rokoch sa ale k tomuto zoznamu pridala jedna položka špeciálnych webov – založili ich obyčajní ľudia, ktorí vďaka nim môžu pracovať z domu a predávať ľuďom to, v čom sú výnimoční.
V čase tvorenia tohto článku nás všetkých zasahuje korona kríza. A či chceme alebo nie sa s aktuálnou situáciou mení aj pracovný trh. Vzniká ideálne prostredie pre vytvorenie vlastného online podnikania. Ľudia sú doma a hľadajú spestrenie svojich bežných dní.
Tento zoznam by pravdepodobne neskončil nikdy. Je to skôr taká menšia inšpirácia, že toho, čo viete predať na internete je naozaj neúrekom. A nemusíte sa do tejto skupiny báť pridať.
Neznamená to, že musíte hneď otvoriť dvere do svojho súkromia. Stačí, ak nájdete niečo, čo viete lepšie ako ostatní a dáte tomu konkrétnu formu.
POCHYBNOSŤ 1: Áno, možno sa vám teraz derie na jazyk jedna otázka: „Načo mám písať e-book, keď je dnes všetko na internete? Kto by to kupoval?“
Máte pravdu. Na internete je dnes naozaj všetko a informácie sú zdarma. Je tam však jedno veľké ALE – informácie nie sú ucelené a ich správnosť nie je zaručená. Urobiť si prehľad v nejakej téme vám pri bezplatnom hľadaní a surfovaní zaberie týždne. Väčšina ľudí radšej investuje pár desiatok eur za ucelený návod plný odpovedí na ich otázky a ušetrený čas strávi inak. A práve pomer čas – peniaze je niečo, čo ich presvedčí a váš online produkt si od vás kúpia.
POCHYBNOSŤ 2: Načo mám písať e-book, keď to už na túto tému urobilo sto ľudí predo mnou?
Konkurencia je v podnikaní úplne prirodzený jav. Udržiava systém zdravý. Keď budete najbližšie čakať na to, kým vám napadne naozaj niečo originálne, čo nerobí nikto pred vami, zbehnite do obchodu a rozhliadnite sa:
Keď dvaja robia to isté, nikdy to nie je to isté. Nebojte sa svojej konkurencie a nečakajte na originálny nápad. Práve naopak, využite svoju konkurenciu na inšpiráciu – pokojne si kúpte ich kurz/ebook a pozrite sa, ako fungujú. Častokrát ide o sumy, ktoré bežne miniete na rande v meste, nový kus oblečenia alebo piatkový večer s priateľmi. Učte sa, pozerajte sa a buďte lepší.
Ebook ZDARMA: Tajomstvá podnikateľa
Chcete vedieť, čo sa skrýva za úspešnými na internete? Čo robia tí podnikatelia, ktorým to funguje lepšie na internete, ako ostatným?