Inšpirácia a nápady na podnikanie – čím všetkým sa dá na internete zarobiť

Klasické webstránky pozná každý z nás. Je to napríklad naša stránka www.sorger.sk na ktorej predávame pobyty. Klasickou webstránkou je aj e-shop, napríklad www.izlato.sk na ktorom si môžete kúpiť šperky od výmyslu sveta.

Potom existujú weby, ktorých úlohou je poskytnúť potenciálnym zákazníkom základné informácie – napríklad prezentačné weby autoservisov, opráv, stavebných služieb, advokátskych kancelárií, kaderníčok a podobne.

V posledných rokoch sa ale k tomuto zoznamu pridala jedna položka špeciálnych webov – založili ich obyčajní ľudia, ktorí vďaka nim môžu pracovať z domu a predávať ľuďom to, v čom sú výnimoční.

V čase tvorenia tohto článku nás všetkých zasahuje korona kríza. A či chceme alebo nie sa s aktuálnou situáciou mení aj pracovný trh. Vzniká ideálne prostredie pre vytvorenie vlastného online podnikania. Ľudia sú doma a hľadajú spestrenie svojich bežných dní.

Tu je pár tipov na témy, s ktorými ľudia už úspešne podnikajú

  • Umelci učia ľudí hrať na rôzne hudobné nástroje (klavír, gitara,…), pomáhať deťom zvládnuť základnú umeleckú školu (čítanie nôt) a podobne.
  • Terapeuti – riadenie meditácií, tipy na spokojnejší život, e-booky s radami ako mať plnohodnotný vzťah, šťastnú prácu alebo spokojnú dušu.
  • Jazykový mentoring lektori učia ľudí cudzie jazyky. Tie, ktoré potrebujete vedieť alebo tie, ktoré ste sa vždy chceli naučiť.
  • Pomoc s výchovou a zvládnutím detí – od varenia príkrmov, cez správne vedenie už od prvých mesiacov, rozvoj pohybu až po bezplienkovú metódu a šikovné učenie na nočník.
  • Zvieratá – milovníci zvierat dokážu zaplatiť nemalé peniaze za to, aby ich miláčik mal všetko, čo potrebuje. Okrem tipov pre spokojný život, prípadne rád pre konkrétne plemená je šikovným nápadom i online psia škola, v ktorej vás naučia ako zvládnuť základné povely i zaujímavé psie triky
  • Svadby a svadobné cesty – pre mnohé mladé dievčatá je svadba naozaj veľká udalosť a pripravujú sa na ňu roky dopredu. Napríklad taký šikovný návod ako si nepokaziť svadbu si svoje odberateľky nájde vždy.

Tento zoznam by pravdepodobne neskončil nikdy. Je to skôr taká menšia inšpirácia, že toho, čo viete predať na internete je naozaj neúrekom. A nemusíte sa do tejto skupiny báť pridať.

Neznamená to, že musíte hneď otvoriť dvere do svojho súkromia. Stačí, ak nájdete niečo, čo viete lepšie ako ostatní a dáte tomu konkrétnu formu.

POCHYBNOSŤ 1: Áno, možno sa vám teraz derie na jazyk jedna otázka: „Načo mám písať e-book, keď je dnes všetko na internete? Kto by to kupoval?“

Máte pravdu. Na internete je dnes naozaj všetko a informácie sú zdarma. Je tam však jedno veľké ALE – informácie nie sú ucelené a ich správnosť nie je zaručená. Urobiť si prehľad v nejakej téme vám pri bezplatnom hľadaní a surfovaní zaberie týždne. Väčšina ľudí radšej investuje pár desiatok eur za ucelený návod plný odpovedí na ich otázky a ušetrený čas strávi inak. A práve pomer čas – peniaze je niečo, čo ich presvedčí a váš online produkt si od vás kúpia.

POCHYBNOSŤ 2: Načo mám písať e-book, keď to už na túto tému urobilo sto ľudí predo mnou?

Konkurencia je v podnikaní úplne prirodzený jav. Udržiava systém zdravý. Keď budete najbližšie čakať na to, kým vám napadne naozaj niečo originálne, čo nerobí nikto pred vami, zbehnite do obchodu a rozhliadnite sa:

  • Koľko ľudí napísalo a vydalo svoju kuchárku.
  • Koľko ľudí píše knihy o motivácií, zdraví, rodine.
  • Koľko druhov salám si viete kúpiť od mäsiara.
  • Koľko plyšových medvedíkov je v hračkárstve.
  • Alebo koľko bielych tričiek uvidíte povešaných v obchode s oblečením.

Keď dvaja robia to isté, nikdy to nie je to isté. Nebojte sa svojej konkurencie a nečakajte na originálny nápad. Práve naopak, využite svoju konkurenciu na inšpiráciu – pokojne si kúpte ich kurz/ebook a pozrite sa, ako fungujú. Častokrát ide o sumy, ktoré bežne miniete na rande v meste, nový kus oblečenia alebo piatkový večer s priateľmi. Učte sa, pozerajte sa a buďte lepší.

Ebook ZDARMA: Tajomstvá podnikateľa

Chcete vedieť, čo sa skrýva za úspešnými na internete? Čo robia tí podnikatelia, ktorým to funguje lepšie na internete, ako ostatným?

Komentáre