fbpx
0903 664 014
peter@sorger.sk
Po - Pia 8:00 - 15:30

Spoznajte šikovné stratégie pre váš online biznis – SÚ ZDARMA

Ruky na počítači

Slovíčkom zadarmo sa necháme zlákať často. Treba si ale dať pozor. Aj keď za niečo neplatíme peniazmi, platíme inak – najčastejšie časom. Platí to aj pri niektorých online stratégiách – musíte tvoriť obsah, videá, fotiť, písať texty. Cestičky, vďaka ktorým si ľudia nájdu váš web a rozhodnú sa nakúpiť. Poďme si niečo prečítať a niektorých stratégiách zadarmo, pretože ich je viac, tak ja som vybral iba niektoré.

Veľký web priláka veľa ľudí

Veľký web s dobrým obsahom jednoduchšie získa väčšiu prirodzenú návštevnosť ako malý web so zlým obsahom. Malý web s jednou podstránkou, ktorý slúži iba vizitka na veľa ľudí nezacieli. Sústreďte sa na svoj web a obsah, ktorý ponúkate – snažte sa ho rozpísať a rozdeliť na viac podstránok. Prečo je to dôležité vám možno napovie táto rozprávka.

Rozprávka o dvoch cukrároch

Bola raz jedna ulica, na ktorej mali svoje obchodíky dvaja cukrári.

Ten prvý bol síce šikovný, ale nevedel sa predať. To viedlo k jeho večnej nespokojnosti. Myslel si, že stačí mať jednoduchý web, na ktorý napísal aké koláče ponúka a kde ho ľudia nájdu.

Druhý cukrár bol tiež šikovný, ale rozhodol sa, že to urobí inak. Vytvoril pekný web, na ktorý pravidelne pridával overené recepty na koláče a torty. Natáčal veselé videá ako vyrába torty, ako urobiť perfektné kysnuté cesto alebo najlepšiu čokoládovú polevu. Predstavil na stránke celý svoj tím, ukázal kuchyňu i jednotlivé prístroje na pečenie a zdobenie. Rád sa tiež delil o spokojné fotky a recenzie od zákazníkov. Pustil sa do práce, vďaka ktorej sa dostal do povedomia ľudí a najmä si získal ich dôveru.

A tak to naozaj bolo. Keď ľudia potrebovali koláč alebo tortu, tak čo myslíte, koho skôr našli na internete a si u neho aj objednali?

Prečo by se mali tvoriť kvalitný obsah na svoj web?

Bezplatné stratégie rozširujú spôsoby, akými môžete zasiahnuť svojich zákazníkov. A to aj bez míňania peňazí na reklamu. Bezplatné stratégie pomáhajú budovať vašu autoritu v odbore i dôveru zákazníkov. Pomáhajú preraziť aj v silne konkurenčnom prostredí alebo v krajinách, kde je platená reklama (napr. na Google) veľmi drahá.

Predstavím vám niekoľko z nich:

1. Prvé pozície vo vyhľadávačoch Google

Keď si do vyhľadávača zadáte akékoľvek slovné spojenie, ako prvé tri až štyri odkazy sa vám ukážu platené reklamy. Pod nimi sa nachádzajú neplatené odkazy, ktoré Google radí do poradia podľa kvality. Určite uznáte, že tí, ktorú sú na prvých miestach to majú jednoduchšie ako tí, ktorí sú na dvadsiatej strane. Dostať sa na prvé miesta neplatených odkazov je jedna z ciest, ako získavať zákazníkov bez investície do platenej reklamy.

2. Reprezentatívna Facebook stránka

Facebook je dnes v online marketingu veľký hráč. Vie sa postarať o dobrú návštevnosť i pomerne veľký počet objednávok. Ak vám biznis funguje, nemusíte si sociálne siete všímať. Ak ho ale potrebujete zlepšiť, pravdepodobne sa bez nich nezaobídete.

Na Facebooku si môžete zaplatiť reklamu, čo je najrýchlejší spôsob, ako získať objednávky. V rámci svojej stránky však môžete vytvárať aj príspevky (neplatený obsah). Ich dosah je oveľa nižší, preto vám nezarobia veľa peňazí, sú však šikovným spôsobom, ako si budovať značku, vytvoriť si komunitu a dať ľuďom vedieť, čo robíte.

Facebook stránka by mala slúžiť ako vaša vizitka. Miesto, kde prispievate kvalitným obsahom. Aby ľudia, ktorí sa dostanú na vašu Facebook stránku napríklad z vašej webovej stránky vedeli, že fungujete, ste aktívni. Aby ste okamžite vytvorili dobrý prvý dojem.

Facebook stránka teda slúži na prezentáciu vašej práce. To, čo má ale naozajstnú silu sú Facebookové skupiny.

3. Facebookové skupiny pre budovanie komunity

Do skupiny sa pridávajú už konkrétni ľudia, ktorí aktívne spoluvytvárajú jej obsah. Je to tá najlepšia neplatená komunita, ktorej môžete svoje produkty ponúknuť. Skupina, v ktorej ste stále administrátorom vy – stanovujete pravidlá, pridávate / odoberáte ľudí a môžete i schvaľovať obsah.

Na sociálnych sieťach sa ľudia rozprávajú, zabávajú, hľadajú informácie. Prioritne tam nechodia nakupovať. Práve preto im musíte ponúknuť zaujímavý obsah, ihrisko plné zábavy (vašu skupinu) a pomedzi to sem-tam umiestniť predajný príspevok.

4. Oku lahodiaci Instagram

Instagram je na Slovensku obľúbený najmä u mladšej generácie. Určený je primárne pre mobil a je dôležité zdôrazniť, že ide prioritne o vizuálnu sociálnu sieť. Ľudí musíte zaujať kvalitnými a originálnymi fotografiami.

Na Instagrame si môžete vytvoriť firemný profil (dokonca ho prepojiť s tým na Facebooku), môžete vytvárať propagované príspevky a ak počet vašich fanúšikov presiahne 10 000, môžete do príbehov pridať Swipe up – bezplatný odkaz na váš web. Okrem pridávania fotiek je veľmi aktívna aj časť Príbehy, do ktorej pridávate svoje videá / fotky, ale zostanú viditeľné iba 24 hodín. Sociálna sieť tak ľudí nenápadne rámcuje do toho, aby ju navštevovali niekoľko krát denne – nemôžu predsa niečo zmeškať!

5. Sila Affiliate marketingu

Predstavte si, že ste napísali knihu. Samozrejme ju chcete dostať k čo najväčšiemu množstvu ľudí.

Čo keby o vás napísalo množstvo blogerov, ktorí recenzujú knihy a na svoje stránky by umiestnili špeciálny link na váš web? Keď by knihu cez ten link niekto kúpil, prišla by im provízia. Ďalšia skupina by na svoj web umiestnila rôzne bannery a odkazy, opäť so špeciálnym linkom a províziou za predaj.

Viete si predstaviť, ako rýchlo a akú obrovskú masu by ste dokázali osloviť? Systém affiliate úspešne využívame aj pre www.sorger.sk.

Záverečná sumarizácia:

  • Neplatené stratégie sú pomalšie, trvá mesiace až roky, kým si vybudujete stabilné pozície. 
  • Sú necielené, k vašim článkom sa môže dostať ktokoľvek. Nemusí to byť ale hneď zlé – vás to predsa nič nestálo. Systematickou prácou sa z daného návštevníka môže časom stať váš zákazník.
  • Výhodou je, že sú dlhodobé. Ak sa im pravidelne venujete, dokážete na pravidelnej báze získať objednávky bez ďalších investícií. My sme napríklad vďaka dlhodobej práci získali s webom www.sorger.sk dobré pozície na Google pri slovných spojeniach s témou pobyty – aj po vypnutí reklamy, ako napríklad wellness pobyty, víkendové pobyty, seniorské pobyty a mnoho ďalších.

Ebook ZDARMA: Tajomstvá podnikateľa

Chcete vedieť, čo sa skrýva za úspešnými na internete? Čo robia tí podnikatelia, ktorým to funguje lepšie na internete, ako ostatným?

Komentáre