fbpx
0903 664 014
peter@sorger.sk
Po - Pia 8:00 - 15:30

3 chyby, ktorými si môžete zničiť svoje online podnikanie

Chýb, ktoré môžete urobiť, môže byť viac. Ja spomeniem napríklad tieto.

Webová stránka je výklad vášho podnikania a zároveň ten najlepší zamestnanec na svete – dobre nastavený web pre vás pracuje 24 hodín denne, 7 dní v týždni, 365 dní v roku. Toto je fakt, ktorý láka mnoho ľudí a preto chcú reklamu na svoj web spustiť čo najrýchlejšie.

Načo by ste si ale mali dať pozor?

Chyba č. 1: Nespúšťajte reklamu na web stránku, ktorá nie je dobre nastavená

Vaša webová stránka musí byť na nápor potenciálnych zákazníkov pripravená. Dnešná doba je rýchla, pokiaľ človek do pár sekúnd nenájde to, čo potrebuje, odchádza nakupovať ku konkurencii.

Medzi niektoré z chýb, ktoré podnikateľov oberajú o zisk na internete patria:

  • Webová stránka je pomalá, alebo sa ani nenačíta.
  • Nie je dostatočne dobre prispôsobená pre mobil/tablet.
  • Neukazuje sa správne na všetkých prehliadačoch.
  • Nemá správny obsah alebo dobrý obsah.

Investovať do reklamy začnite až vtedy, keď ste si istí, že vaša webová stránka funguje správne a zákazníka, klienta alebo záujemcu smerujete na stránku, kde si si nastavili a premysleli obsah a stratégiu.

Chyba č. 2: Sociálne siete sú výborný predajný kanál, na všetko ale nestačia.

Sociálne siete ako napríklad Facebook, Instagram alebo Clubhouse zažívajú v posledných rokoch obrovský boom. Pomerne rýchlo si tam viete získať širokú klientelu, objednávky i priestor na tvorenie komunity. Preto sa niektorí podnikatelia rozhodli (a odporúča to dokonca aj pár marketérov) skladať svoje podnikanie iba na sociálnej sieti.

Hoci sa to na prvý pohľad môže zdať ako šikovné a jednoduché riešenie, pri ktorom dokonca aj ušetríte, nedajte sa oklamať. Realita býva iná.

Sociálne siete sa riadia svojimi vlastnými pravidlami, pokiaľ ich nedodržiavate, celý profil vám vymažú alebo zablokujú. Nevraviac o tom, že váš úspech na danej sociálnej sieti závisí od jej obľúbenosti – akonáhle skončí a ľudia sa presunú inam, skončí aj vami budované podnikanie.

Preto sociálne siete využívajte na budovanie komunity a získavanie zákazníkov, ktorých ale vždy budete smerovať priamo na váš web.

Chyba č. 3: Priestor na vašej web stránke slúži na propagáciu vašich produktov, nie iných

Niektorí majitelia web stránok si dajú na svoje web stránky reklamu, ktorá smeruje na iné web stránky a oni môžu takouto reklamou získať nejaký príjem. Takéto reklamy patria na rôzne blogy a informačné stránky, ktoré nič nepredávajú.

Nepatria na weby, na ktorých sami niečo predávate.

Šikovná konkurencia to môže rýchlo zneužiť. Aj mne sa v minulosti podarilo zobrazovať reklamu na moje podnikanie na stránke konkurencie. To isté môže urobiť vaša konkurencia aj vám. 

Ebook ZDARMA: Tajomstvá podnikateľa

Chcete vedieť, čo sa skrýva za úspešnými na internete? Čo robia tí podnikatelia, ktorým to funguje lepšie na internete, ako ostatným?

Komentáre