fbpx
0903 664 014
peter@sorger.sk
Po - Pia 8:00 - 15:30

5 vecí, ktoré robia majitelia úspešných webov

Rozmýšlali ste niekedy nad tým, čo robia úspešní podnikatelia inak? Prečo to im funguje a vám nie? Chytili ste sa do pasce neustáleho hľadania, upravovania a vylepšovania, ale stále to nestačí?

Pripravil som pre vás 5 rýchlych bodov, ktoré robia majitelia zarábajúcich webov.

1) Keď nedostanú objednávku, získajú aspoň kontakt

Niekedy zákazník nenakúpi hneď pri prvej návšteve vašej stránky. Potrebuje dve, tri a niekedy až desať návštev, kým sa rozhodne. Pri drahšom produkte sa ľudia väčšinou rozhodujú dlhšie, ako pri krátkom, či nakúpia a podobne.

Zároveň je ale jeho prvý kontakt s vašou spoločnosťou ten najdrahší.

Dobrí podnikatelia toto vedia a robia všetko preto, aby klienta nestratili. Ak nenakúpi, zoberú si aspoň jeho e-mail, prípadne naňho pomocou remarketingu zacielia reklamu. Práca s už existujúcim zákazníkom, ktorý má s vami dobrú skúsenosť a dôveruje vám je jednoduchšia ako neustále získavanie nových zákazníkov.

2) Neboja sa hackovať konkurenciu

Čo je to hackovať? Inšpirovať sa, pozrieť si, ako to má urobené niekto iný a urobiť to podobne. Neznamená to presné kopírovanie a kradnutie obsahu, ale inšpirovanie sa.

Nemusíte znovu vymýšľať koleso. Nebojte sa inšpirovať u konkurencie, ktorej sa darí. Neznížte sa ale k bezduchému kopírovaniu. Každé podnikanie potrebuje vlastnú jedinečnosť. Postaviť ju ale na princípoch, ktoré dobre fungujú aj inde, je šikovné.

3) Vedia, že menej je niekedy viac

Minimalizmus mám rád v živote a myslím si, že svoje miesto má aj v podnikaní. Napríklad ak začínate, tak na rozbehnutie vám stačí napríklad použiť šablónu pre tvorbu webovej stránky (napríklad WordPress), prípadne sa s grafikom dohodnúť na návrhu graficky jednoduchej, funkčnej stránky.

Nesnažte sa ohúriť pestrofarebným dizajnom, lesklými nápismi alebo animovanými obrázkami, pretože to nie je všetko.

Snažte sa držať niekoľkých pravidiel:

  • Nekomplikujte to, nesnažte sa za každú cenu vypustiť do sveta absolútne dokonalý web.
  • Dajte si záležať na svojich vlastných textoch.
  • Nebojte sa využiť pomoc profesionála a zaplatiť sa vytvorenie stránky, ak je to pre vás príliš náročné.
  • Tých vecí je viac a aj vašich situácií, z ktorej začínate a tiež je dôležité, čo idete ponúkať alebo chcete dosiahnuť, tak som napísal aspoň nejaké základné pravidlá :).

4) Využívajú funnely vtedy, keď dokážu zarobiť

Čo je to funnel? Je to niekoľko po sebe nasledujúcich stránok, ktoré nemajú odkazy na iné podstránky, aby sa človek preklikol iba jedným smerom a išiel za jedným cieľom. Napríklad zadať e-mail, ísť rovno k platbe a podobne.

Weby môžeme podľa spôsobu predaja rozdeliť na dva typy. Dobrí podnikatelia vedia, kedy ktorý využiť, prípadne používajú ich vhodnú kombináciu:

  • Klasický web – má štandardné menu, ako napríklad náš web www.sorger.sk. Hodí sa pre predaj množstva produktov alebo pre rôzne blogy, informačné stránky, weby úradov, prezentačné stránky firiem a podobne.
  • Funnel – je špeciálny typ webu, ktorého cieľom je iba získať kontakt/predať. Nemá menu, má iba jednu stránku, z ktorej sa človek nemôže prekliknúť inam. Funnely perfektne slúžia na rýchle získanie klientov, objednávok alebo kontaktov. Ich miera konverzie je niekedy viac ako 30 – 40 %.

5) Úspešní podnikatelia vedia, že úspešný biznis stojí na nich

V podnikaní (ale aj v živote) máme často pocit, že musíme každému problému nájsť vinníka. Ak nájdete na svojej webovej stránke chyby, v spôsobe, akým ste predávali alebo ponúkali svoj tovar, prípadne služby, nehnevajte sa na svojich programátorov, že vám to takto nastavili. Robia iba to, čo ste im zadali. Viackrát som zažil to, že som našiel podnikateľom chyby, ktoré ich pripravili o zárobok a oni sa išli hnevať na firmy, ktoré im to programovali. Ale programátori za nič nemohli, lebo oni nie sú stratégovia predaja, ale nastavujú to, čo chcete a spôsobom, ako najlepšie vedia.
Niekedy stačí opraviť iba pár drobností a môžete pekne pokračovať.

Nerobte chybu, že budete neustále prechádzať od jedného programátora k druhému, neustále opakovať po konkurencii a platiť kopu peňazí. Každé podnikanie vždy stojí na vás a na tom, čo do neho vložíte.

Nemusí byť dokonalé.

Ale musí byť jedinečné.

Ebook ZDARMA: Tajomstvá podnikateľa

Chcete vedieť, čo sa skrýva za úspešnými na internete? Čo robia tí podnikatelia, ktorým to funguje lepšie na internete, ako ostatným?

Komentáre