7 faktov o podnikaní, ktoré by ste mali poznať, ak chcete byť úspešný

Rozmýšľate nad podnikaním?
Čo vás viedlo k tomu, že ste o podnikaní vôbec začali uvažovať? 

Mňa priviedla k podnikaniu túžba po slobode. Nechcel som pracovať pre druhých, ale na seba, pracovať kedykoľvek a odkiaľkoľvek. Byť pánom svojho času a mať čas na rodinu a šport. A samozrejme byť finančne nezávislý, môcť si kúpiť to, čo chcem a potrebujem. I keď priznám sa, som minimalista, nie prehnaný, ale i napriek tomu, že sa mi darí, nekupujem si veci, ktoré nepotrebujem a nemám potrebu sa otŕčať s príliš drahými vecami.

Stanovte si ciele

Dôležité je vedieť, čo vlastne chcete? 
Čo chcete dosiahnuť?
Ako to chcete dosiahnuť?

Často stretávam ľudí, ktorí vlastne nevedia čo chcú. Treba si určiť ciele. Mne veľmi pomohlo, keď som si tieto ciele zapisoval. Je dobré ich mať na papieri. Musím ale dodať, že je potrebné si stanoviť reálne ciele. Je nepravdepodobné, že za dva mesiace dokážete to, čo iní (tým myslím Vašu konkurenciu) dokázali za 10 rokov. 

Byť so sebou spokojný

Nepreceňujte sa, ale ani nepodceňujte, lebo budete nešťastný.

Snažte sa dosiahnuť svoje ciele, a keď sa vám to podarí, buďte spokojný a vytýčte si nové. Pokiaľ sa chcete stať podnikateľom, ktorý má pred sebou jasný cieľ, nebojte sa ísť do toho. Nedajte sa nikým a ničím odradiť, ani rodinou, či kamarátmi. Určite sa neriaďte radami tých, ktorí nikdy nepodnikali. Ak vám niekto povie, že nemáte šancu, neverte mu. Aj ja som mal okolo seba množstvo negatívnych reakcií, keď som začínal podnikať, ale pokiaľ vydržíte a pôjdete za svojím cieľom, určite to dokážete.

A potom tu je aj druhá strana. V momente, keď sa začína dariť, hrozí pád do priepasti nenásytnosti a chamtivosti. V tomto prípade človek nikdy nebude spokojný s tým, čo dosiahol, aj keby zarobil milión. A prečo? Lebo „ten druhý” zarobil dva milióny. Tým nechcem povedať, že nemáme napredovať, ale vyvarovať sa stavu, kedy nás už nič nemôže uspokojiť. 

Nebude to vždy ľahké, no bude to stáť za to!

Nechcem tu navodiť dojem, že podnikanie je prechádzka ružovou záhradou. Vôbec nie. Za svoje konanie preberáte plnú zodpovednosť. A nie vždy sa všetko podarí, skôr nepodarí ako podarí, hlavne na začiatku. Aj moje začiatky také boli. Množstvo pokusov a omylov, stále dookola a nehovorím, že tomu tak nie je aj dnes. Ako sa hovorí: „Kto nič nerobí, nič nepokazí.” Spoliehajte sa hlavne na seba, nie na iných. 

Sebavzdelávanie vás posunie vpred

Začal som sa zaujímať o podnikanie na internete a v tomto smere som sa aj vzdelával. Čítal som množstvo kníh, aj motivačných, ktoré mi pomohli prestáť náročné obdobia a investoval som do kurzov úspešných ľudí, vďaka ktorým som sa dostal tam, kde som dnes. 

Je dôležité neustále na sebe pracovať a vzdelávať sa, pretože konkurencia nespí. Keď sa posuniete o 1 krok, tak konkurencia sa posunie o dva kroky. Na počiatku to môže byť o to ťažšie, že vám v danej oblasti budú chýbať skúsenosti a možno aj odbornosť. Aj keď nie ste odborník, podnikajte čestne s dobrými úmyslami, vzdelávajte sa a bude sa vám dariť. Vyberte si kvalitný produkt, alebo službu, aby ste sa vyhli zlým recenziám, ktoré už mnohých podnikateľov doslova „pochovali”. 

Učte sa od konkurencie

Sledujte úspešnejších, sledujte vašu konkurenciu a učte sa na ich úspechoch a chybách. 

  1. Premyslite si vaše kroky.
  2. Prekonajte svoj strach a začnite konať, nielen o tom hovoriť.
  3. Nebojte sa rozumne zariskovať.
  4. Nedajte sa odradiť neúspechom.
  5. Začnite BUDOVAŤ ZNAČKU.

Čiastkové úspechy sú dobré, dôležité je však dlhodobé budovanie značky.

Rozumné investície sa vám vrátia aj so ziskom

Na začiatku treba vždy investovať viac času , nejaké peniaze, aby ste prerazili a musíte byť trpezlivý, kým sa vám vaše investície vrátia. SEO, PPC, Youtube, Facebook, Instagram, emailing, vyskúšajte všetko a analyzujte, kde vám reklama priniesla najviac zákazníkov.

Jednou z techník je SEO, teda optimalizácia webstránky pre vyhľadávače, najmä Google, ktorý je u nás tým hlavným vyhľadávačom. Cieľom SEO je, aby sa vaša webová stránka zobrazovala na popredných pozíciách vo vyhľadávačoch. Súvisí s neplatenou reklamou. Stratégie pre SEO vám zaberú viac času, sú pomalšie, ale fungujú dlhodobejšie. Platené reklamy fungujú rýchlejšie, ale ako náhle ju vypnete, tak o vás nebude vedieť nikto. Preto je potrebné mať vypracovanú dlhodobejšiu stratégiu. 

Je veľa podnikateľov, ktorí chcú zlepšiť svoju situáciu, ale nie sú ochotní investovať ani cent. Dôležité si je uvedomiť, že zadarmo žiadny návod na zvýšenie vašich tržieb nedostanete. Do marketingu neustále investujem množstvo peňazí. Nie je to len reklama na internete, či sociálnych sieťach, ale aj kurzy, ktoré som zaplatil, aby som sa mohol ďalej vzdelávať. Neočakávajte, že sa v jednom kurze naučíte všetko. Každý kurz ma niekam posunul a niečo nové naučil. Nikdy neľutujem peniaze, ktoré som investoval. Nie vždy sa dá všetko predvídať. Preto sa zmierte aj s možnými stratami a budete mať spokojný život. 

Staňte sa pánom svojho času

Je veľmi dôležité zorganizovať si čas. Veľa podnikateľov venuje svojmu podnikaniu všetok svoj voľný čas a takýmto tempom to nemôžu dlho vydržať. Samozrejme, že bez práce sa ďalej nedostanete, ale ak práca pohltí všetok váš voľný čas, môže to narušiť vaše vzťahy s partnerom, či v rodine. Treba si uvedomiť, prečo ste začal podnikať? Určite ste chceli byť pánom svojho času, tak na to nezabúdajte. Vyčleňte si na prácu presne stanovený čas, ktorý dodržiavajte. Nezabúdajte na svoju rodinu, priateľov, záľuby, či šport. Nestaňte sa otrokom svojho podnikania, podnikanie má zabezpečiť vytúženú slobodu vám. Držím vám palce, určite sa vám to podarí, keď to nevzdáte!

Ebook ZDARMA: Tajomstvá podnikateľa

Chcete vedieť, čo sa skrýva za úspešnými na internete? Čo robia tí podnikatelia, ktorým to funguje lepšie na internete, ako ostatným?

Komentáre