Rozmýšlali ste niekedy nad tým, čo robia úspešní podnikatelia inak? Prečo to im funguje a vám nie? Chytili ste sa do pasce neustáleho hľadania, upravovania a vylepšovania, ale stále to nestačí?
Pripravil som pre vás 5 rýchlych bodov, ktoré robia majitelia zarábajúcich webov.
Niekedy zákazník nenakúpi hneď pri prvej návšteve vašej stránky. Potrebuje dve, tri a niekedy až desať návštev, kým sa rozhodne. Pri drahšom produkte sa ľudia väčšinou rozhodujú dlhšie, ako pri krátkom, či nakúpia a podobne.
Zároveň je ale jeho prvý kontakt s vašou spoločnosťou ten najdrahší.
Dobrí podnikatelia toto vedia a robia všetko preto, aby klienta nestratili. Ak nenakúpi, zoberú si aspoň jeho e-mail, prípadne naňho pomocou remarketingu zacielia reklamu. Práca s už existujúcim zákazníkom, ktorý má s vami dobrú skúsenosť a dôveruje vám je jednoduchšia ako neustále získavanie nových zákazníkov.
Čo je to hackovať? Inšpirovať sa, pozrieť si, ako to má urobené niekto iný a urobiť to podobne. Neznamená to presné kopírovanie a kradnutie obsahu, ale inšpirovanie sa.
Nemusíte znovu vymýšľať koleso. Nebojte sa inšpirovať u konkurencie, ktorej sa darí. Neznížte sa ale k bezduchému kopírovaniu. Každé podnikanie potrebuje vlastnú jedinečnosť. Postaviť ju ale na princípoch, ktoré dobre fungujú aj inde, je šikovné.
Minimalizmus mám rád v živote a myslím si, že svoje miesto má aj v podnikaní. Napríklad ak začínate, tak na rozbehnutie vám stačí napríklad použiť šablónu pre tvorbu webovej stránky (napríklad WordPress), prípadne sa s grafikom dohodnúť na návrhu graficky jednoduchej, funkčnej stránky.
Nesnažte sa ohúriť pestrofarebným dizajnom, lesklými nápismi alebo animovanými obrázkami, pretože to nie je všetko.
Snažte sa držať niekoľkých pravidiel:
Čo je to funnel? Je to niekoľko po sebe nasledujúcich stránok, ktoré nemajú odkazy na iné podstránky, aby sa človek preklikol iba jedným smerom a išiel za jedným cieľom. Napríklad zadať e-mail, ísť rovno k platbe a podobne.
Weby môžeme podľa spôsobu predaja rozdeliť na dva typy. Dobrí podnikatelia vedia, kedy ktorý využiť, prípadne používajú ich vhodnú kombináciu:
V podnikaní (ale aj v živote) máme často pocit, že musíme každému problému nájsť vinníka. Ak nájdete na svojej webovej stránke chyby, v spôsobe, akým ste predávali alebo ponúkali svoj tovar, prípadne služby, nehnevajte sa na svojich programátorov, že vám to takto nastavili. Robia iba to, čo ste im zadali. Viackrát som zažil to, že som našiel podnikateľom chyby, ktoré ich pripravili o zárobok a oni sa išli hnevať na firmy, ktoré im to programovali. Ale programátori za nič nemohli, lebo oni nie sú stratégovia predaja, ale nastavujú to, čo chcete a spôsobom, ako najlepšie vedia.
Niekedy stačí opraviť iba pár drobností a môžete pekne pokračovať.
Nerobte chybu, že budete neustále prechádzať od jedného programátora k druhému, neustále opakovať po konkurencii a platiť kopu peňazí. Každé podnikanie vždy stojí na vás a na tom, čo do neho vložíte.
Nemusí byť dokonalé.
Ale musí byť jedinečné.
Ebook ZDARMA: Tajomstvá podnikateľa
Chcete vedieť, čo sa skrýva za úspešnými na internete? Čo robia tí podnikatelia, ktorým to funguje lepšie na internete, ako ostatným?